Lesetid: under 1 min.

Den glade følger har fått med seg at det er ferie hos Latere Liv og jeg skriver visst om akkurat hva jeg vil, når jeg vil. Ingen restriksjoner i ferien! Ikke gidder jeg å sulte heller, så i dag har jeg vært gæærn og spist frokost. Men, 16:8 har tatt meg 4 kg ned siden jeg begynte, så jeg er godt fornøyd og det er fullt mulig å leve med dette som livsstil. På dager jeg ikke er skikkelig motivert for det, som i dag, gidder jeg imidlertid ikke. Jeg kjører 16:8 de aller fleste dager og det holder i mer enn massevis for meg. Hundebuksa passer igjen, den er faktisk i ferd med å bli litt stor. Haha.

Hvis du trenger litt treningsinspirasjon, kan du teste denne løpsøvelsen: kom deg så langt du klarer på 20 minutter. Du disponerer hele løpet selv. Løp, gå, krabb, hopp, gjør hva du vil men målet er å komme så langt som mulig før tiden renner ut.

img_3949

Her gjelder det å disponere kreftene sine riktig! Det føles ganske uskyldig de første minuttene, men lar du deg lure av det kommer veggen før du aner.

Det gode med denne er at du er ferdig utholdenhetstrent på 20 min. Det er tross alt ikke så lenge – en episode av en artig serie eller noen bra låter på øret?

Gi gass. Løper du ute, kan du konkurrere med deg selv: Løp samme ruten hver gang og se fremskrittet – bokstavelig talt.

skillrun_hero_1_tx_500_screen
Hvis du skal løpe denne øvelsen på mølle, må du bruke en mølle du skyver selv – ikke en som går. DET er juks, det! Eventuelt kan du løpe ute med mobil eller klokke som logger via GPS, eller bare ta samme rute flere ganger og se om du klarer å slå deg selv.

Leave a Reply