For den som leste mat-innlegget mitt, ble det fort ganske klart at dette ikke er bloggen å følge hvis man vil ha sunn og perfekt mat, vegansk, Paleo eller andre moderne populariteter. Jeg er livsnyter og orker ikke hige etter det perfekte hele tiden – jeg vil slappe av litt og. Så her går det i mye tradisjonell mat, tidvis sunt og bra og tidvis heftige kaloribomber og usunt, politisk ukorrekt snadder.

Jeg er godt fornøyd med den kroppen jeg har og bryr meg ikke nevneverdig om hva vekta stopper på. Litt ekstra må være greit, da fryser man tross alt ikke på magemusklene om vinteren. Men å være i forholdsvis god form er deilig og gjør hverdagen lettere. Vi har derfor trent sånn noenlunde jevnlig (periodvise pauser har det nok blitt) og har begge vært i helt ok form. Noen store atleter blir vi nok aldri, men vårt mål er å trene så det blir godt nok.

fullsizeoutput_481

Dørstokkmila

Dørstokkmila for å komme seg på trening er formidabel. Dørstokken vokser rett og slett til en slags oljedekket vegg som ikke lar seg forsere. Jeg har derfor ordnet med en personlig trener. Da gjør man en avtale og det er jobben hans, så man slår to fluer i en smekk: Man blir nødt til å finne en vei over den sinnsyke dørstokken fordi det er noen som står og venter, og man slipper å tenke selv på trening. Personlig trener er dyrt, men flere og flere velger likevel å investere i det. Man bruker penger på mye rart og det går an å se gjennom sine månedtlige kostnader for å finne et sted å hente pengene fra. Trening er å investere i egen helse og fremtid.

how-winnie-the-pooh-works-6
Jeg kjenner meg godt igjen. Spiste for mye honning, kommer seg ikke ut døra. Da er det fint med litt dra-hjelp.

Av og til gjør jeg treningsøvelser som andre kan finne nytte i. Det er ikke jeg som finner det opp, men treneren. Det du leser om her kommer med andre ord fra fagfolk!

fullsizeoutput_482

 

Følg meg

Instagram: fonniis

Facebook: Latere Liv

2 Comments »

Leave a Reply